Het verlagen van het retourpercentage is essentieel om voorop te blijven lopen. Data is de sleutel tot succes. Returnista staat voor je klaar.
Elke daling van 1 procent van het retourpercentage resulteert grofweg in een stijging van 1,5 in ons nettoresultaat.
Head of Analytics at Bestseller
Daten
Creëer één waarheid, waar alle verkoop- en retourdata bij elkaar komt. Daarna wijst Returnista je de weg om zo snel mogelijk impact te maken
Product mix
Preisgestaltung
Discounts & campaigns
Demographics
New vs. loyal
Purchase & return
behaviour
Personalisierung
Bemessung
Exchanges
Payment
Fees & costs
Delivery exp.
Communication
Cust. contact
Returns strategy
Heb je een retour strategie? Nee? Het is tijd om er een te maken, want dat zal je helpen om het retourpercentage te verlagen en winstgevender te worden dan je concurrenten
Begin met de basis
Door al je retouren- en sales data op één plek te verzamelen, kun je de baseline maken
Stel haalbare doelen
Zodra je weet waar je staat, kunt je een target zetten en vervolgens aan de slag met de eerste acties om het retourpercentage te laten dalen
Fall
Met de juiste datapunten en een duidelijke strategie is het terugdringen van retouren snel in gang gezet. Steve Madden boekte geweldige resultaten in de eerste 90 dagen na live-gang
Actions
In je Returnista-dashboard kun je de pricing instellen voor iedere retourorder. Betaalde retouren hebben een positieve impact op het retourpercentage
Zorg ervoor dat je duidelijk communiceert over je retour- en omruilbeleid in de salesfunnel om onnodige retouren te voorkomen
Met Returnista is het mogelijk om inconsistenties in maatvoering te identificeren die tot retouren leiden. Het geeft je de inzichten om een zinvol gesprek te voeren met je leverancier(s)
Vaak hebben de prestaties van je uitgaande vervoerder invloed op je retourproces. Binnen Returnista kun je retouren opsplitsen per vervoerder om te zien wie er ondermaats presteert
Het aanbieden van gratis omruilingen (en betaalde retouren) is een effectieve manier om bestellingen met artikelen in meerdere maten te voorkomen
Vertragingen bij de verwerking van je verkooporders kunnen leiden tot een piek in je retouren. Volg de prestaties van je fulfilmentpartner om te begrijpen waar retouren vandaan komen
Een klein maar belangrijk deel van uw klantenbestand koopt uw goederen met de bedoeling deze terug te sturen. Met Returnista helpen we je die klanten te identificeren
Een veelvoorkomende oorzaak van retourzendingen is een PDP met onjuiste of misleidende informatie. Met Returnista kunt u gemakkelijk bepalen waar u uw aandacht op moet richten
Niet alle klantensegmenten in uw marketing efforts zijn wat ze lijken te zijn. Voeg returns toe aan je ROAS om te begrijpen wie echt winstgevend is en wie niet
Lernen Sie