Terug naar overzicht

Verbeter jouw klantreis met custom tracking van alle retouren.

Ontzorg jouw klantenservice met realtime en proactieve statusupdates. Volledig in jouw kleurstelling en compleet on-brand.

Blijf zichtbaar tijdens de gehele klantreis

Laat je klanten weten dat je er voor ze bent met statusupdates

Verzamel klantfeedback tijdens het retouren

Leer meer over de klantervaring van het retourproces

Verlaag de druk op je klantenservice

Geef jouw klantenservice de ruimte door het aantal tickets te verlagen

Vertrouwd door 1.000+ toonaangevende merken

Blijf zichtbaar tijdens de gehele klantreis

Klanten verwachten een hoge mate van zichtbaarheid. Met Returnista laat je klanten proactief weten dat je beschikbaar bent.

Laat net als bij verzendingen ook tijdens retouren proactief de status weten
82% van consumenten vinden het belangrijk om updates te krijgen gedurende de hele klantreis
Update je klant vanaf het moment dat de retour ingediend is tot het bedrag weer op de rekening staat

Verzamel klant feedback tijdens het retouren

Er is niks zo waardevol als feedback van je klanten. Vergaar actief klantenfeedback aan het eind van het retourproces.

Krijg grip op hoe huidige klanten jouw producten, bedrijf en retourproces ervaren
Gebruik deze feedback om op tijd bij te sturen in je retourproces
Verzamelen van feedback over andere onderwerpen is ook mogelijk

Verlaag de druk op je klantenservice

Geef jouw klantenservice de ruimte door het binnenkomende aantal telefoontjes en chats te verlagen.

Licht klanten proactief in over de status van hun updates en voorkom onnodige vragen
Stel je klanten gerust over retouren, een onderwerp waarbij veel onzekerheid komt kijken
Laat je klantenservice afdeling zich richten op wat belangrijk is: adviseren over nieuwe aankopen

Start vandaag nog met Returnista

Wij vertellen je graag meer over onze all-in-one retouroplossing. Geheel gratis en vrijblijvend.

Wij zijn er voor al jouw vragen

Welke retourdata verzamelt Returnista allemaal?

Met het retourplatform van Returnista verzamel je alle relevante data omtrent de retouren van jouw webshop, zoals openstaande retouren, redenen voor retour, retourstatus, en retourdata van specifieke producten tot op SKU-niveau.

Waar kan ik mijn retourdata inzien?

Door in te loggen in het retourplatform van Returnista kun je in je persoonlijke dashboard alle relevante retourdata van jouw webshop inzien. Hier kun je in één oogopslag alle informatie die je nodig hebt terugvinden. Gecentraliseerd in een overzichtelijk dashboard.

Hoe exporteer ik mijn retourdata?

In jouw dashboard navigeer je naar de ‘Statistics’ tab in het linkermenu. Hier kun je per onderdeel op het ‘Meer opties’ icoontje (drie puntjes) klikken om deze data als CSV bestand te exporteren. Ook is het mogelijk om met het opzetten van een endpoint het exporteren naar bijvoorbeeld je CMS of BI-tools te automatiseren.

Hoe kan ik het beste mijn retourdata analyseren?

Je kunt op een aantal verschillende manieren jouw retourdata analyseren. Neem hier ook zeker de redenen voor retour in mee. Zo kan deze data inzicht bieden in de kwaliteit van bepaalde producten, of juist duiden op een gebrek aan duidelijke productinformatie. Vertaal deze inzichten weer in actiepunten om je verkoopproces te verbeteren.

Creëer ook een geweldige retourervaring

“Het complete retourproces loopt nu supersmooth. En mocht er toch iets mis gaan, word je snel, vakkundig en vriendelijk geholpen.”

Giuseppe Hentenaar
Head of E-Commerce, Love Stories
5

Michaela - Netherlands

Exchanging, packing and returning my stuff was so quick!

5

Peter - Netherlands

Everything was simple and absolutely perfect!

Start vandaag nog met Returnista

Wij vertellen je graag meer over onze alles-in-één retouroplossing. Geheel gratis en vrijblijvend.

Vraag demo aan

Bekijk meer retourdiensten